Το ξέρατε ότι koko σημαίνει εδώ;


Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας

Σελίδα 1 από 1
 AnimePlanet Forums Αρχική σελίδα    Asian Movies & TV Shows    Letters From Iwo Jima
Mr Ayu-Mania
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 04, 2007 12:07 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: PoSSeSeD :: :: PoSSeSeD ::

Συμμετέχει από: 18 Ιαν 07 Δημοσιεύσεις: 258 Τόπος: Θεσσαλονίκη Τώρα Βλέπω: Death Note, FMA, Yakitate Japan
Ρε παιδια, το εχει δει κανεις αυτο? Μετα απο τα τοσα οσκαρ για τα οποια εχει προταθει, μου κινησε την περιεργεια...



Gen. Kuribayashi: Ken Watanabe
Saigo: Kazunari Ninomiya
Baron Nishi: Tsuyoshi Ihara
Shimizu: Ryo Kase
Lt. Ito: Shidou Nakamura

Warner Bros. Pictures and DreamWorks Pictures present a film directed by Clint Eastwood. Written by Iris Yamashita, based on Picture Letters from Commander in Chief by Tadamichi Kuribayashi. In Japanese with English subtitles. Running time: 140 minutes. Rated R (for graphic war violence).



Νομιζα οτι ειχε ηδη βγει στις αιθουσες, αλλα τελικα ηταν το πρωτο μερος της ιστοριας της Iwo Jima που σκηνοθετησε ο Κλιντ Ιστγουντ με τιτλο "Flags of our Fathers". Αυτη μου ξεφυγε γιατι ειχα προτιμησει να δω το BABEL για ευνοητους λογους...
(Rinko Kikuchi naked, semi-naked, in a seifuku with panties, and without panties) Razz Razz

Το "Letters From Iwo Jima" εχει παρει διθυραμβικες κριτικες και ειναι σοβαρα υποψηφιο για να κερδισει το οσκαρ καλυτερης ταινιας φετος (αν και θεωρω το "Little Miss Sunshine" φαβορι). Η ταινια αφηγηται την αποβαση στην Iwo Jima απο την Ιαπωνικη πλευρα με ενα εξαιρετο ιαπωνικο cast.

Και μονο οτι προκειται για ταινια του Ιστγουντ γυρισμενη στην εντελεια στα ιαπωνικα με ιαπωνες ιθοποιους, ειναι αρκετο για να την δω Cool

Απο οτι εχω καταλαβει, βασιζεται κυριως στην ψυχολογικη επιδραση της αποβασης, οποτε δεν βασιζεται στις μαχες και τα μπαμ μπουμ.

Η ταινια βγαινει στις ελληνικες αιθουσες στις 15 Φλεβαρη αν δεν κανω λαθος. Παρακατω ακολουθει ενα review απο τον Roger Ebert:


Παράθεση:
O Roger Ebert εγραψε:

For a fraction of a second at the very beginning of Clint Eastwood's "Letters from Iwo Jima," you may think that you are gazing overhead at a field of stars. In fact, you are looking straight down into the ground, at waves of black sand on the volcanic island where, over the course of five weeks in February and March, 1945, an invasion force of 100,000 Americans (two thirds of them U.S. Marines) fought 22,000 entrenched Japanese infantrymen. Only 1,083 Japanese survived the battle, while 6,821 Americans were killed and 20,000 wounded.

It's a simple establishing shot: a tilt up from the beach where the Allied forces landed to Mount Suribachi, a rocky knob on the southern tip of the island where the Japanese holed up in a network of tunnels and bunkers, and on top of which the famous, iconic image of the raising of an American flag was taken. That classically heroic-looking photo, and the collateral damage from its exploitation as a propaganda tool to sell War Bonds, was the subject of Eastwood's 2006 "Flags of Our Fathers," the companion piece (or other half) of "Letters From Iwo Jima," though it doesn't really matter which one you see first.

The opening moments of "Letters" have a cosmic zoom-like effect, taking us from the timeless and abstract (stars/sand) into a specific place and time: "Iwo Jima 2005," as a title denotes. It was on this barren little sulfuric spec in the Pacific Ocean, only about five miles from one end to the other, that so many people fought and died 60 years ago.

"Flags of Our Fathers" ended with a similar motion, going from memory-images of surviving Marines frolicking in the surf, to the Stars and Stripes atop Mount Suribachi and the battleships in the harbor, and finally up into the sky (another reason you might think you're looking up rather than down at the start of "Letters," which begins with a view in the opposite direction from the close of "Flags"). The camouflaged artillery that proved so deadly and menacing in "Flags" are, by the start of "Letters," just rusty relics at a war memorial site. Archeologists explore Suribachi's caves and tunnels, still marveling at how the soldiers ever managed to build them.

And then we're on the beach again, in 1945, as Japanese soldiers prepare for the invasion they know is coming by digging trenches in the sand. It looks like a futile, Sisyphean effort. In a letter to his wife (heard in voiceover) one of the diggers, a puppy-faced former baker named Saigo (Kazunari Ninomiya, in a thoroughly winning performance), writes philosophically: "This is the hole that we will fight and die in."

They might have died a lot sooner if they'd stuck with this ill-conceived sand strategy. When the new commander, General Tadamichi Kuribayashi (the always-commanding Ken Watanabe), arrives at Iwo Jima, he immediately changes plans, ordering men and artillery to dig in on higher ground. These are the preparations for the massive ambush we see in "Flags of Our Fathers."

The Japanese, who are seen as fierce, highly organized fighters in "Flags," aren't as well-prepared, or well-equipped, as we may have thought. Dashing Baron Nishi (Tsuyoshi Ihara), the Olympic equestrian star who once partied with Douglas Fairbanks and Mary Pickford in Hollywood, appears on the island with his horse, as a symbolic morale-boost for the men. But in a conversation with Kuribayashi over a bottle of Johnnie Walker, Nishi approaches the military reality they face in an indirect manner: "When you think about it," Nishi offers, "it is regrettable that most of the Combined Fleet was destroyed." This is the first news Kuribayashi has had of that particular catastrophe -- but he already knows he doesn't have the manpower or weaponry he needs to resist the pending invasion. (Again, parallels to under-equipped American soldiers being asked to hold ground in Iraq without the necessary material support from their leaders at home is a part of the movie's frame of reference.)

"The Imperial Headquarters is deceiving not just the people but us as well," Kuribayashi says. It's a line that could have been adapted from "Flags of Our Fathers," which was also an examination of various forms of propaganda, codes of honor, and nationalistic symbolism that are among the primary weapons in any war.

When young Saigo is conscripted into the Japanese army, he and his pregnant wife are stunned at the response of his neighbors and friends who, like brainwashed cultists, keep repeating that he is fortunate to be chosen to die for his country. The emphasis here is on the honor conveyed by death itself -- something we see later in the film when soldiers, aware that they're engaged in a hopeless battle, choose to kill themselves rather than fight to the death. One can't help recalling the words attributed to Gen. George S. Patton in 1944: "Now I want you to remember that no bastard ever won a war by dying for his country. You won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

In both his films, Eastwood empathizes with the "expendable" soldier on the ground, the "poor bastard" who is only a pawn in a war conceived by generals and politicians, some of whom have never come anywhere near a battlefield or a combat zone. And Eastwood fully commits to a boots-on-the-ground POV: The raising of the American flag, presented as a routine, off-hand task to the soldiers in "Flags of Our Fathers" (and which would have remained that way if a photographer had not been present), is only glimpsed obliquely from afar by the Japanese in "Letters from Iwo Jima." Life or death, heroism or folly: It all comes down to which side you're on, and which piece of ground you're occupying, at any given moment in the battle.


Μαλλον αξιζει να παμε να την δουμε! Very Happy

Και φυσικα να υποστηριξουμε την Rinko Kikuchi απο το BABEL για το οσκαρ β' γυναικειου ρολου!

_________________
Ayumi will be my wife and Namie will be my mistress
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
noname
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 04, 2007 1:22 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
XD XD XD XD XD

Συμμετέχει από: 31 Μάϊ 04 Δημοσιεύσεις: 2829 Τόπος: Αθήνα - θεσσαλονίκη Τώρα Βλέπω: OMG!!! πώς βρέθηκε αυτό εκει ?
omg etsi opws to xekinises to thema nomiza pws eixe idi paixeti h tainia sta cinema kai elega ma kala pws mou xefige Embarassed
malon tha paw na thn dw arki na vrw kai kanena na paw mazi (einai gmt parakmi na pigeneis cinema monos Crying or Very sad )

Παράθεση:
Και φυσικα να υποστηριξουμε την Rinko Kikuchi απο το BABEL για το οσκαρ β' γυναικειου ρολου!
fisika kai nai ^^ htan polu kalh sthn erminia ths nomizw ... kai upostirixi gia idiko vravio tou xiroterou klamatos sthn istoria tou cinema (panagia mou ti htan afto -_- ... realistikotato kai alithino den lew alla pali ...htan O_o ) Razz

_________________
Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted.
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα MSN Messenger
Garrett
Δημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 11, 2007 4:38 am
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: PoSSeSeD.SeRiouSLy :: :: PoSSeSeD.SeRiouSLy ::

Συμμετέχει από: 19 Δεκ 03 Δημοσιεύσεις: 337 Τόπος: Μy little fantasy world
Αυτη η ταινια μου κεντρισε το ενδιαφερον απο την πρωτη στιγμη που ακουσα για αυτη και σιγουρα θα την δω στον κινηματογραφο.Για μενα ο Clint Eastwood ειναι ενας υπεροχος δημιουργος που καταφερε στα γεραματα να κανει μια 2η καριερα ισως καλυτερης και απο την πρωτη Smile .

_________________
Like my old grand daddy used to say, "The less a man makes declarative statements, the less apt he is to look foolish in retrospect"
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
Avenger
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 14, 2007 1:50 am
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.CoLLeCToR :: :: ANiME.CoLLeCToR ::

Συμμετέχει από: 03 Οκτ 04 Δημοσιεύσεις: 695 Τόπος: Thessaloniki Τώρα Βλέπω: Apeires grammes kwdika ....
Mias kai den paw sixna cinema.. kai piga proxtes gia na dw tous 300, katevasa kai eida to LEtters from Iwo Jima.

Itane fovero, an kai ta last 2 mins apo to torrent pou katevasa gamithike o dias .... anyway.

I tainia deixnei mono apo tin iapwniki pleyra tin ipothesi, deixnei tin friki tou polemou kai genikws afinei mia pikri geysi sto stoma meta.

Ante deite tin kai eseis. Smile

_________________
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kenji
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 14, 2007 11:52 am
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.eNGiNe :: :: ANiME.eNGiNe ::

Συμμετέχει από: 30 Σεπ 04 Δημοσιεύσεις: 911 Τόπος: Θεσ/νικη / Πάτρα Τώρα Βλέπω: Ton kafe pano sto grafeio
Καλά που την ανέφερες γιατί την είχα υπόψιν, αλλά το ξέχασα το thread και ξέχασα να την κατεβάσω κιόλας. Επανέρχομαι με εντυπώσεις. Very Happy
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Mr Ayu-Mania
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 14, 2007 4:40 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: PoSSeSeD :: :: PoSSeSeD ::

Συμμετέχει από: 18 Ιαν 07 Δημοσιεύσεις: 258 Τόπος: Θεσσαλονίκη Τώρα Βλέπω: Death Note, FMA, Yakitate Japan
Παράθεση:
ξέχασα να την κατεβάσω κιόλας


μεχρι πριν λιγο καιρο παιζοταν στους κινηματογραφους... γιατι να την κατεβασεις? οι καλες ταινιες αξιζουν τα λεφτα μας γιατι ετσι στηριζουμε τους δημιουργους τους.

εκτος αν σε χαλαει το οτι ο Clint ειναι ρεπουμπλικανος Razz Razz

anyway, περιμενω τις αποψεις σας για την ταινια.. εμενα μου αρεσε πολυ Cool

_________________
Ayumi will be my wife and Namie will be my mistress
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kenji
Δημοσιεύθηκε: Τετ Μάρ 14, 2007 11:25 pm
Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος
:: ANiME.eNGiNe :: :: ANiME.eNGiNe ::

Συμμετέχει από: 30 Σεπ 04 Δημοσιεύσεις: 911 Τόπος: Θεσ/νικη / Πάτρα Τώρα Βλέπω: Ton kafe pano sto grafeio
Mr Ayu-Mania έγραψε:
εκτος αν σε χαλαει το οτι ο Clint ειναι ρεπουμπλικανος

Ούτε που το ήξερα. Πάντως έχουν πλάκα οι Αμερικάνοι. Έχουμε τους δεξιούς και τους πιο δεξιούς. Laughing

Θα ήταν μια καλή ιδέα να πάω, αλλά στην Πάτρα οι επιλογές δεν είναι τόσες πολλές. Εφόσον κοιμήθηκα όρθιος και δεν πήγα όταν παιζόταν πάει το πουλάκι. Sad
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος

Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:  

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας
Σελίδα 1 από 1

Μετάβαση στη:  



Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης