Σε ένα τραγούδι μιας σειράς anime ο συνθέτης και ο στιχογράφος είναι αυτοί που παίρνουν τα μεγάλα ποσοστά επειδή αυτοί είναι που δημιουργήσαν το τραγούδι. Εάν το τραγούδι χρησιμοποιηθεί σε Karaoke τότε παίρνουν ποσοστά από τα κέρδη. Ο τραγουδιστής απλά εκτελεί το τραγούδι. Οποιοσδήποτε με καλή φωνή στο κλειδί του τραγουδιού θεωρείται κατάλληλος.
Η διαδικασία που ακολουθείται για την εκτέλεση ενός τραγουδιού σε σειρά anime είναι η εξής:
Τι γίνεται όταν ένας Seiyuu θυμώσει και θέλει κάτι παραπάνω; Πολύ απλά το πρακτορείο ταλέντων τον/την διώχνει, τον αφήνει άνεργο για λίγο και διαλέγει κάποιον άλλον. Ένας Seiyuu είναι απλά ένας εργάτης και, όπως οι σχεδιαστές anime, θεωρείται αντικαταστάσιμος. Εάν δείξει έστω και την παραμικρή αντίσταση, δεν θα ξαναβρεί δουλειά. Οι Seiyuu δεν μπορούν να βρούν δουλειά χωρίς τα πρακτορεία. Συνεπώς, υποχρεούνται να εκτελούν τις εντολές που τους δίνουν δίχως αντίρρηση.
Σαν γυναίκα Seiyuu είσαι υποχρεωμένη
να πηγαίνεις όπου σε στέλνει το πρακτορείο σου δίχως να βγάζεις κίχ.
Πρέπει να κάνεις συναυλίες, δημόσιες εμφανίσεις, φωτογραφίσεις και να
παίρνεις ψίχουλα, ενώ το πρακτορείο σου παίρνει τα κέρδη της εργασίας
σου. Και πρέπει να μπορέσεις να κρατήσει ψηλά το ενδιαφέρον του κοινού
για σένα, αλλιώς θα σε πάρει η κάτω βόλτα και θα πας στην «σκοτεινή
πλευρά». Θα καταλήξεις να δίνεις την φωνή σου σε ero-παιχνίδια και
Hentai, ή ακόμα και γυρίζεις «τσόντες».
Νομίζω ότι αυτό είναι το κατάλληλο σημείο για να πω ότι εκτός από τις
δυσχερείς συνθήκες εργασίας, οι Seiyuu έχουν να αντιμετωπίσουν και τον
πουριτανισμό της Ιαπωνικής κοινωνίας. Η καριέρα της Miyamura Yuko της
γυναίκας που παρείχε την φωνή στην Asuka Langley στο Neon Genesis
Evangelion καταστράφηκε όταν αποκαλύφθηκε ότι έδωσε την φωνή της σε
διάφορα Hentai anime και παιχνίδια. Ναι, οι Otaku ενθουσιάστηκαν, αλλά
οι διάφορες οργανώσεις (ξέρετε, από αυτές που λένε ότι το Heavy Metal
σε κάνει σατανιστή), διαμαρτυρηθήκαν αρκετά έτσι ώστε να μην μπορέσει
να ξαναβρεί δουλειά σε πιο καλοπληρωμένες δουλειές.
Αρκετοί επώνυμοι Seiyuu συμφωνούν να δώσουν τις φωνές τους σε ερωτικά
παιχνίδια και anime, καθώς παίρνουν πιο πολλά από τις κανονικές
παραγωγές, αλλά εάν το κάνουν πρέπει να χρησιμοποιούν ψευδώνυμο για να
μην δουν την καριέρα τους να καταρρέει. Ορίστε ορισμένα παραδείγματα:
- Mizuhashi Kaori = Uehara Tomomi
- Itou Shizuka = Misaki Rina
- Nabatame Hitomi = Tezuka Maki
Ξαναγυρνώντας στην θέμα της εργασίας. ένας νεος Seiyuu βγαίνει από την ακαδημία φωνητικής εκπαίδευσης, σε ένα αρκετά ανταγωνιστικό περιβάλλον όπου χιλιάδες άτομα ψάχνουν να βρούν ρόλο σε μια σειρά. Εάν είναι τυχερός, ίσως του τύχει κάτι καλό σε 2-3 χρόνια αναμονής, μετά από πολλές οντισιόν. Και αυτό μόνον εάν είναι αρκετά ταλαντούχος για να ξεπεράσει το 99% των άλλων υποψηφίων. Όταν αρχίσεις πλέον να δουλευεις στην βιομηχανία, οι απολαβές σου είναι πολύ χαμηλές.
Ένας Seiyuu μετά από κάποια χρόνια υπηρεσίας έχει την δυνατότητα να ανεβεί κλάση και να δικαιούται περισσότερα χρήματα. Ωστόσο όμως αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι, διότι μεγαλύτερη αμοιβή σημαίνει ότι λιγότερα στούντιο θα διατεθούν να σε προσλάβουν. Γιατί να προσλάβουν ένα βετεράνο όταν μπορούν να πάρουν κάποιον νέο, που θα κάνει την δουλειά εξίσου καλά και θα αποφέρει περισσότερα κέρδη; Αρκετοί είναι οι βετεράνοι του χώρου που αποφεύγουν να «προαχθούν» γιατί αυτό σημαίνει ότι θα χάσουν την δουλειά τους.
Ψέματα να πώ; Υπάρχει το σύστημα...Αλήθεια, βλέπετε με το ίδιο μάτι τώρα την Aya Hirano, την Horie Yui και τόσες άλλες ταλαντούχες και ταλαντούχους ηθοποιούς που δίνουν φωνή και ψυχή στους ήρωές μας; Βλέπετε με το ίδιο μάτι τα Studio παραγωγής anime; Οι ανιματές και οι seiyuu παίρνουν ψίχουλα για να προσφέρουν ζωή στους χαρακτήρες που τόσο πολύ αγαπάμε. Οι ζωές τους είναι σκληρές αν και το ταλέντο τους αδιαμφισβήτητο.
Υπάρχουν βέβαια αρκετοί που μισούν το κατεστημένο, και διαλέγουν να μην πάνε με τα νερά του, αλλά με μεγάλο κόστος. Ο Miyazaki, ο οποίος αντιπαθεί το σύστημα των πρακτορείων, προσπάθησε να βάλει επώνυμους ηθοποιούς στα έργα του και σαν αποτέλεσμα, το voice-acting θεωρείται υποδεέστερο. Επιπλέον, επειδή αρνήται να εκμεταλλευτεί το φτηνό εργατικό δυναμικό, το κόστος τον ταινιών του είναι αρκετά μεγάλο. Ο μόνος λόγος που μπορεί και κάνει ότι κάνει είναι ότι έχει υπογράψει συμφωνία με την Disney, μαζί με ότι αυτό συνεπάγεται. Και φυσικά ένας Hayo δεν φέρνει την άνοιξη.
Καταλήγοντας, τα άτομα τα οποία μας προσφέρουν τόσες ποιοτικές σειρές, σίγουρα αξίζουν κάτι καλύτερο. Αλλά από την άλλη, η βιομηχανία παραγωγής anime δεν θα μπορούσε να συντηρηθεί χωρίς την στυγνή τους εκμετάλλευση. Πρέπει να βρεθεί μια χρησή τομή για μπορούμε να απολαμβάνουμε τα anime μας χωρίς τύψεις ότι ουσιαστικά κάνουμε πλούσια άτομα που δεν αξίζουν τα λεφτά που παίρνουν, ενώ οι πραγματικοί δημιουργοί και ηθοποιοί φυτοζωούν.
Σημείωση Συντάκτη: Το παραπάνω άρθρο βασίζεται στην παρακάτω συζήτηση στο animesuki:
http://forums.animesuki.com/showthread.php?t=28856Αξίζει πραγματικά να ρίξετε μια ματιά!